De verzorging van de vermogensrechtelijke aangelegenheden van de gemeente met een niet-diaconaal karakter is door de kerkenraad toevertrouwd aan het college van kerkrentmeesters.
Dit college vormt samen met een groot aantal medewerkers de taakgroep beheer en administratie.
Leden van het college van kerkrentmeesters zijn:
Functie | Naam | Contact |
---|---|---|
Voorzitter en ouderling-kerkrentmeester | W.J. A. Klootwijk | voorzittercvk@ontmoetingskerksleeuwijk.nl |
Secretaris en ouderling-kerkrentmeester | Marjolein Ruiter | secretariscvk@ontmoetingskerksleeuwijk.nl |
Penningmeester | Jeroen Vos | penningmeester@ontmoetingskerksleeuwijk.nl |
Administratie | Erwin van Gelder | administratie@ontmoetingskerksleeuwijk.nl |
Kerkmeester | Hubrecht Koman | kerkmeestercvk@ontmoetingskerksleeuwijk.nl |
Tot de taakgroep beheer en administratie behoren verder:
- Een werkgroep ondersteuning beheerszaken
- Een aantal medewerkers met speciale taken:
Taak | Naam |
---|---|
Archiefbeheer | H.S. Groeneveld |
Archiefbeheer | H. van der Meijden |
Beamteam | R.S. van der Giessen |
Boekhouding Vaste Vrijwillige Bijdrage | M. van Weelden |
Collectebonnen | H. van der Boom-van Eerden |
Collectebonnen | J. van Andel-Ouwerkerk |
Drukwerk | W.P.A. Voorwinden |
Financiële administratie | E.W. van Gelder |
Kerkwebradio | J. van 't Hoff |
Ledenadministratie | W.P.A. Voorwinden |
Ledenadministratie | C.M. Vos-van Driel |
Lichtinstallatie | R.S. van der Giessen |
Orgelbeheer | D.P. van der Steen |
Het kerkelijk bureau houdt elke tweede dinsdag van de maand van 19.00 - 20.00 uur zitting in zaal 5 van het Trefpunt.
De contactgegevens zijn:
Postadres | Notenlaan 69, 4254 CC Sleeuwijk |
Telefoonnummer | 301297 |
E-mailadres | kerkelijkbureau.gerefkerk.sleeuwijk@hetnet.nl |
Beheerders | Mevr. C.M. Vos-van Driel en W.P.A. Voorwinden |
De werkzaamheden van het Kerkelijk bureau zijn:
Wijzigingen graag tijdig en correct doorgeven.
De gegevens van de PKN/LRP worden verwerkt door het kerkelijk bureau.
Opmerking
Om het functioneren van kerkelijke werkers mogelijk te maken vragen wij uw medewerking om mutaties zoals hierboven beschreven zo spoedig mogelijk door te geven aan het kerkelijk bureau. Daarnaast vragen we u op het volgende te letten:
KENNISGEVEN VAN ZIEKTE
Wilt u bij (langdurige) ziekte hiervan kennis geven zowel aan de predikant, die in uw wijk het pastoraat verzorgt, als aan uw wijkouderling?
TROUWEN IN DE KERK
Voor kerkelijke bevestiging van een huwelijk is het informatieblad Trouwen in de kerk beschikbaar in het folderrek in de hal van de kerk.
KENNISGEVEN VAN GEBOORTE - DOOPBEDIENING
Bij een geboorte graag kennis geven aan de predikant, die in uw wijk het pastoraat verzorgt, én aan het kerkelijk bureau (graag extra kaartje). Op het folderrek in de hal van de kerk is extra informatie te vinden voor doopouders in de brochure 'Er wordt gedoopt'. Voor het aanvragen van een doopbediening graag tijdig overleg plegen met de predikant die in uw wijk het pastoraat verzorgt.
KENNISGEVEN VAN OVERLIJDEN - UITVAART VANUIT DE KERK
Bij een overlijden zowel de predikant, die in uw wijk het pastoraat verzorgt als als de wijkouderling of pastoraal medewerker inlichten. Daarnaast graag een exemplaar van de rouwkaart (laten) bezorgen bij het kerkelijk bureau. Meer informatie over een kerkelijke begrafenis is te vinden in de brochure Uitvaart vanuit de kerk die eveneens op het folderrek in de hal ligt.
Het papieren archief van de kerk wordt beheerd door de heren G. Ruiter en W. den Dekker.
Voor het aanleveren van stukken die bewaard moeten worden in het archief gelden de volgende afspraken:
Heeft u vragen over welke stukken gearchiveerd moeten worden of heeft u informatie nodig uit het archief? Neem dan telefonisch contact met hen op of stuur een e-mailbericht.
De gevraagde gegevens worden eventueel thuisbezorgd.